Kezelések, terápiák:
DSGM-Torna:
HRG-Torna( Tsmt):
Ukrajnai kezelés:
Korai fejlesztő:
Értékelési lap
a korai fejlesztésben és gondozásban részesülő, illetve a tanköteles korú képzési kötelezett fejlődésének tanév végi értékeléséhez
A gyermek adatai
a gyermek neve:…Szabó Krisztina
szül. hely és idő:…Kecskemét, 2005. 10. 31.
anyja születési neve:…Gyuris Erzsébet
Gondviselő neve, lakcíme: Gyuris Erzsébet, Ballószög,
A gyermek lakhelye (tartózkodási helye): Ballószög,
A képzési kötelezettséget meghatározó korai fejlesztésben való részvételt illetve a Tanulási Képességet Vizsgáló (Országos) Szakértői és Rehabilitációs Bizottság neve, címe, szakvélemény kelte, száma:
BKMÖ Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottsága, Kecskemét,
2010. 02. 05. Ikt. Sz. 1790/2010.
A gyermek tanévi fejlődésének értékelése, állapota a tanév végén:
Krisztinát a II. félévben fejlesztettem. Közvetlen kapcsolat alakult ki általam mind a gyermekkel, mind az édesanyával. Front érzékeny. Halmozottan hátrányos gyermek, komplex fejlesztést igényel. Önálló helyzetváltoztatásra nem képes. A legkedveltebb testhelyzetei a háton- és oldalfekvés, valamint a támasztott ülés.
Az izomlazító gyakorlatokat nagyon szereti, megnyugszik. A reflex gátló helyzetek terén (háton- és hason fekvés, oldalra illetve hátra- hasra fordulás) fejlődött. Fejét rövid ideig megtartja. A vesztibuláris rendszer ingerlésével a támaszreakciók kiváltása volt a cél, ami időnként sikerült. Testséma terén sokat fejlődött. Kezeivel játszik, feje fölé és jobb- bal- oldalra emeli azokat. Teherbíró képessége hihetetlenül sokat nőt.
A kutató- manipulatív feladatokat nagyon szereti. Kéz- és ujjmozgásai erősödtek formaegyeztető feladat sorokkal. Szem- kéz koordinációja fejlődött, a mozgó tárgyakat követi. Legkedveltebb tevékenysége az ábrázoló technikákkal való alkotás, melyben nagyon kitartó. A feladatok végeztekor gyakran sírt. Ilyenkor figyelmét más feladatok végzésére irányítottam. Mind az új, ind a begyakorolt feladatsorokat kitartóan végzi segítséggel, irányítással. A csippentő fogás kialakulása sok gyakorlást igényel.
A megkésett beszédfejlesztő gyakorlatokat a tükör előtt végeztük. A szemkontaktust rövid időre felveszi. Nevére figyel, mosolyog. A tanult memoritereket, gyermekdalokat felismeri, élvezi az egyenletes lüktetést. A ritmushangszereket segítséggel használja, szereti. Metakommunikációs eszköztára bővült, érzelmeit, hangulatát ki tudja fejezni. Örömét hangadással jelzi.
Testsémáját mozgással egybekötött mondókákkal, tükörgyakorlatokkal kísérve végeztük.
Leginkább édesanyjához és nagyapjához kötődik, de engem is hamar elfogadott. A dicséret nagyban növeli önbizalmát. Együttműködő képessége sokat fejlődött a félév során.
A következő tanévben Krisztina fejlesztő felkészítés keretében heti 6 órában fog részesülni egyénileg.
Dátum: 2011. június 14. a fejlesztő szakember aláírása
Biorezonancia:2010.augusztus.
&
|